6193 347
Info over de locomotief:

De loc is in september 2018 in dienst gekomen bij DB Cargo.

Op 7 juli 2025 presenteerde DB Cargo de Vectrons 6193 347 en 6193 348, die zijn voorzien van ATO-technologie (Automatic Train Operation) en RTO-technologie (Remote Train Operation). Beide locomotieven zullen vanaf oktober 2025 een jaar lang gaan testen op de BetuweRoute met het niveau ATO Grade of Automation 1 (GoA1). Hiermee rijdt de locomotief automatisch, maar is de machinist verantwoordelijk en kan hij ingrijpen als het nodig is. Begin oktober 2025 werden beide Vectrons voorzien van speciale bestickering op de zijkant en begon met eenjarige testprogramma op de BetuweRoute.

UIC-nummer: 91 80 6193 347-2

De DB Cargo 6193 347 rijdt met een keteltrein door Horst-Sevenum richting Duitsland.
13 mei 2023. © TreinenInNederland.nl
 
   
 
Een zij-aanzicht van de 6193 347. 13 mei 2023. © TreinenInNederland.nl
 
De 6193 347 rijdt met een Unit-Cargo door Praest richting Wesel en verder.
26 november 2022. © TreinenInNederland.nl
 
De DB Cargo 6193 347 rijdt met een sleep schuifwandwagens door Horst-Sevenum richting Eindhoven en verder.
12 november 2022. © TreinenInNederland.nl
 
De DB Cargo 6193 347 rijdt met een Unit-Cargo terug over de BetuweRoute ter hoogte van Hemmen-Dodewaard
richting Duitsland. 20 november 2021. © TreinenInNederland.nl
 
Een zij-aanzicht van de 6193 347. 20 november 2021. © TreinenInNederland.nl
 
DBC 6193 347 rijdt met een 100% beladen containertrein over de BetuweRoute langs Groessen (gemeente Duiven)
richting Meteren. 14 februari 2021. © TreinenInNederland.nl
 
De DB Cargo 6193 347 rijdt met een Unit-Cargo door station Elten richting Emmerich
en verder. 16 juni 2020. © TreinenInNederland.nl